MISTÄ KAIKKI ALKOI?

Vanhempani perustivat Alppilan Kengän vuonna 1966. Minä hyppäsin mukaan vuonna 1969.

Vastasin silloin Alppilan Kengän tukkukaupasta, maahantuonnista ja kaupan markkinoinnista.

Asiakastyökin tuli tutuksi. Lopulta vuonna 1978 tein vanhempieni kanssa yrityskaupan Alppilan Kengästä.

Kauppiasurani aikana olen ollut mukana mm. K-ketjussa. Parhaimmillaan minulla on ollut noin 20

työntekijää. Olen valinnut myyntiin tulevat kengät aina itse ja kiertänyt tiuhaan messuilla

katsastamassa valikoimaa. Kaikkiaan minulla on yli 50 vuoden kokemus kengistä ja niiden myynnistä.

Minut tunnetaankin alalla laajalti.

MIKÄ KENGISSÄ ON TÄRKEÄÄ?

Ulkonäkö on tietenkin tärkeää, mutta myös se, että kenkä sopii suomalaiseen jalkaan.

MIKSI KENGÄT?

No kaikkihan tarvitsevat kenkiä!

MISTÄ AMMENNAT IDEAT KENKIEN VALINTAAN?

Kansainvälisiltä messuilta aina kotimaisiin messuihin. Lisäksi seuraan katumuotia ja trendejä.

MITÄ PIDÄT YRITYKSESSÄSI TÄRKEÄNÄ?

Haluan tarjota asiakkaalle asiakaslähtöistä palvelua ja laadukkaita tuotteita: kyllä kenkien pitää

kestää käyttöä useampi vuosi. Tuotevalikoiman pidän monipuolisena, jotta mahdollisimman

monenikäiset asiakkaat löytäisivät kaupastani omaan tyyliinsä sopivat kengät.

MIKÄ ON PELASTA ALPPILAN KENKÄ -KAMPANJA

Koronapandemian alkaessa maaliskuussa 2020 suositeltiin, että kaikki yli 70-vuotiaat pysyisivät

kotona. Minä olen yli 70 ja jäin kotiin, kuten oli määrätty. Koska pyöritän Alppilan Kenkää yksin,

minun oli pidettävä myymälä suljettuna. Yritykseni jäi vaille tukia ja koronapandemian vuoksi

kenkäkauppa on kärsinyt melkoisia tulotappioita.

Puhuin lasteni kanssa tästä tilanteesta ja yhdessä pohdimme, että jonkinlaisella kampanjalla

voisimme pyytää suomalaisia auttamaan minua. Näin syntyi Pelasta Alppilan Kenkä -kampanja!

Kampanja on edelleen ajankohtainen, sillä korona on syönyt paljon myyntiä rajoitusten vuoksi.

Asiakkaani ovatkin olleet isona apuna pelastamassa liiketoimintaani. Tästä olen todella kiitollinen.

MITÄ HALUAT VIELÄ LOPUKSI SANOA?

Tavoitteena on päivittää palvelua myös joustavaan verkkokauppamyyntiin. Tällä pyrimme

tavoittamaan asiakkaita ympäri Suomen.